Fisker EMotion gaat de strijd aan met Tesla

fisker-emotionHenrik Fisker kan het niet laten en heeft doet opnieuw een poging een voet tussen de deur van het exclusieve elektrisch rijden te krijgen. Nadat zijn Fisker Karma in Chinese handen verder ging presenteert hij nu de Fisker EMotion. De concurrentie met Tesla spat ervan af.

De Fisker EMotion heeft uiterlijk veel weg van de Tesla Model 3 met een daklijn die de auto een soort ei-vorm geeft. En net als bij Tesla Model X heeft ook de Fisker vleugeldeuren. Alleen de neus is een stuk scherper getekend bij de EMotion. Verder gaat de EMotion ook de weg op met een elektrische aandrijflijn. Daarmee wordt een actieradius gehaald van 640 kilometer en de maximumsnelheid ligt op 260 km per uur, iets dat een Tesla nog niet presteert.

De batterijen in de Fisker zijn deels van grafeen gemaakt, een materiaal dat één van de sterkste ter wereld is en relatief licht in gewicht is. Door gebruik van dit materiaal kan het accupakket zo compact mogelijk gemaakt worden ten gunste van de zitruimte. Voor de ontwikkeling van deze nieuwe toepassing werkte Fisker samen met NanoTech Energy Inc. De auto is verder vervaardigd van een mix van carbon en aluminium. Er wordt gezegd dat er een autonoom rijsysteem aan boord komt, maar dat daar momenteel nog aan gewerkt wordt. In de loop van 2017 geeft Fisker meer details vrij over de EMotion. Slechts in een beperkte oplage zal de EMotion vervolgens in productie genomen worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.



De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>